سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بینش مطهر

نام وبلاگ موصابارانی است: موصا یعنی محمد وحیدصافی اصفهانی وبارانی رازی است بین او وخدای او !! واین وبلاگ تلاشی است جهت انتشار آخرین محتوای طرح بینش مطهر.

شیوه نامه اجرایی طرح بینش مطهر:

شیوه نامه اجرایی طرح بینش مطهر:

طرح بینش مطهر در4سطح(ترم) اجرا می شود، که هرسطح16 الی18 هفته( 4الی5ماه)زمان می برد وکلّ طرح جمعاً دوسال به طول ‌می انجامد. درابتدای طرح، دوره توجیهی ترتیب داده شده است که در این دوره، آشنایی کلّیِ هر معرفت پژوه با طرح بینش مطهر و توجیه شدن پیرامون چیستی وچرایی مطالعه کتب شهید مطهری(ره)،آشنایی اجمالی با زندگی وابعادفکری وشخصیتی استادمطهری(ره)،طی سخنرا نی هایی توسط اساتید شاخص ومبلغین برتر انجام خواهد شد،به علاوه انتخاب محل برگزاری کلاس در طول دوره وشناسایی افرادی که بناست درآینده هم مباحثه ایی وهم کلاسی او در این طرح باشند در این دوره توسط خود معرفت پژوه انجام خواهد شد ،به علاوه در این دوره کتب ونرم افزارهای مورد نیاز هرسطح با تخفیف حداکثر50% در اختیار معرفت پژوهان قرار خواهد گرفت.

درپایان دوره توجیهی،معرفت پژوهان به گروه های مباحثاتی چندنفره وگروههای کلاسی 30 الی50 نفره تقسیم خواهند شد.(مشخص نمودن تعداد افراد هرگروه،فراوانی جنسیتی هرگروه ،محل تشکیل جلسات مباحثه وکلاس،انتخاب سرگروه محتوایی،انتخاب استاد وسایر مسائل مربوط به گروههای مباحثاتی با صلاحدید وبرنامه ریزی مسئولین دوره انجام می پزیرد.) هرگروه بایددر هفته، یک جلسه مباحثه باحضور سرگروه محتوایی وسرگروه اجرایی(که از بین خودافرادهرگروه برای برای انجام وظایفی چون :حضور وغیاب اعضا،ارتباط با مسئولین طرح برای گزارش دهی ماهانه ،تکمیل برگه گزارش مباحثه و... ) ویک کلاس 2ساعته با حضور استاد درمکان های اعلام شده داشته باشند .هرچهل روز یک بارنیز گردهماییِ عمومی باحضور همه اعضابرگزار خواهد شد. سخنران این گردهمایی ازمبلغین شاخص می باشد و هدف از برگزاری این گردهمایی ها 1- پاسخگویی به سوالات وشبهاتی است که در گروه های مباحثاتی وکلاسی بی‌پاسخ مانده 2- مطرح نمودن مباحث تکمیلی وانگیزشی از اندیشه های استاد مطهری (ره) متناسب با مقرری مورد مطالعه در هر سطح توسط استاد همایش 3- جمع شدن خانواده بینش مطهر گرد یکدیگر واطلاع از وضعیت یکدیگر و... می باشد.،در پایان هرگردهمایی نیز آزمون کتبی به عمل می آید،که  مجموع نمرات این آزمون ها به علاوه ی نمرات آزمون های ماهانه کلاسی ونمرات کاربرگ های گروه مباحثاتی ونظم معرفت‌پژوه در حضور وغیاب های کلاسی  دراعطای مدرک پایان دوره واعطای مجوز مربی‌گری به معرفت پژوهان وبه کارگیری آن ها در مراکز فرهنگی به عنوان سرگروه ومربی به شدّت تاثیرگزارخواهد بود! در این دوره، کلاس ها به گروههای مباحثاتی5نفره تقسیم بندی خواهند شد که هرگروه با حضور سرگروه محتوایی(که از بین معرفت پژوهان برتر دوره‌های قبل انتخاب شده‌اند) موظف است به صورت هفتگی یک جلسه مباحثه یک ساعته علاوه بر کلاس هفتگی دو ساعته خویش داشته باشند،که انتخاب مکان برگزاری این جلسات مباحثه اختیاری می باشد. لازم به ذکر است همان طور که از اسم دوره هویداست، این دوره فقط دوره مطالعاتی صرف نیست وهدف ،آن است که معرفت پژوهان بعداز گذراندن چندسطح ،خود، قدرتِ بحث برای افراد دیگر ومربی‌گری برای آنان بامحوریت مباحث کلامی وعقیدتی داشته باشند.


[ سه شنبه 92/8/28 ] [ 2:49 عصر ] [ محمد وحید صافی اصفهانی ]

[ نظر ]

ضرورت پرداختن به آثار شهید مطهری(ره)

ضرورت پرداختن به آثار شهید مطهری(ره)

با توجه به اهمیت آثار شهید مطهری(ره) از یک سو و نیاز مبرم جامعه اسلامی به اندیشه‌های اسلامی از سوی دیگر، ضرورت پرداختن به آثار شهید مطهری(ره)، از اوجب واجبات فرهنگی جامعه است به گونه‌ای که می‌توان ادعا کرد:« راه گسترش و پیشرفت و شکوفایی فرهنگی جامعه بر مبنای آثار شهید مطهری(ره) است.»[1]

اگر دریافتیم که آثار شهید مطهری(ره)، خالق نظام فکری منسجم از معارف دینی است.

اگر دانستیم که زبان آثار شهید مطهری(ره) گویا،‌ روان و برای عامی و عارف سودمند و فرح‌زا و دارای استحکام و اتقان علمی است.

اگر آثار شهید مطهری(ره) را به روز و کارآمد دانستیم که پاسخگوی نیازها و پرسش‌های جامعه امروز و فردای ما باشد.

اگر در آثار شهید مطهری(ره)، ایمان و تعبد را در عین عقلانیت، توأمان دیدیم.

 اگر استقلال فکری، تجلی شجاعت علمی و ایمان و حماسه دینداری،‌ در صحنه عمل و نظر، از آثار شهید مطهری(ره)  هویدا شد.

اگر از معتمدان حیات‌بخش علمی- دینی خویش، توصیه‌های اکید و مکرر بر مطالعه و غور در آثار شهید مطهری(ره)  شنیدیم.

 اگر مبنای فکری انقلاب و پایه‌گذار عقیدتی نظام جمهوری اسلامی را تفکرات شهید مطهری(ره) دانستیم و لاغیر.

اگر تنها راه نجات و پیشرفت جامعه اسلامی را غنای اندیشه عموم مردم و به هم‌ریختگی و اضمحلال جبهه متحد جهل و نفاق، ‌غرب‌زدگی و تحجر را از ثمرات آثار علمی قهرمان این عرصه یافتیم.

 پس بر ما فرض و واجب است که به صورت جدی و نظام‌مند زانوی تلمّذ در این اندیشکده دانش دینی، زده و خویشتن را به شاگردی مکتب آثار شهید مطهری(ره) مفتخر نماییم. در جایی که ولی معظم فقیه، خود را شاگرد آثار شهید مطهری(ره) می‌خواند، بر دیگران چه جای تأمل و درنگ است که در کسوت شاگردی اندیشه‌های استاد درنیامده و در این وادی گام ننهند. ایشان تصریح دارند که:« من خودم را شاگرد آقای مطهری می‌دانم. به ایشان گفتم: من شاگرد شما هستم. ایشان تعجب کرد و گفت: شما پیش بنده درس نخوانده‌اید؛ حقیقتا هم بنده پیش استاد مطهری درس نخوانده‌ام، اما یکی از عناصری که بنیه اصلی فکر اسلامی من را پایه‌گذاری کرده است، سخنرانی‌های بیست سال پیش آقای مطهری است».[2]

 



[1] آیت‌الله خامنه‌ای، حدیث ولایت، رهنمودهای موضوعی مقام معظم رهبری، ج 7

[2]آیت‌الله خامنه‌ای، سخنرانی در دیدار جمعی از معلمان و مسئولان فرهنگی کشور 12/2/1369


[ سه شنبه 92/8/28 ] [ 2:38 عصر ] [ محمد وحید صافی اصفهانی ]

[ نظر ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه