سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بینش مطهر

نام وبلاگ موصابارانی است: موصا یعنی محمد وحیدصافی اصفهانی وبارانی رازی است بین او وخدای او !! واین وبلاگ تلاشی است جهت انتشار آخرین محتوای طرح بینش مطهر.

آزمون جامع سطح دو طرح بینش مطهر اصفهان

آزمون جامع سطح دو طرح بینش مطهر اصفهان

منابع آزمون کتب: بیست گفتار،ولاءها وولایت ها،نبردحق وباطل

لطفا در برگه پاسخنامه با ذکرشماره هر سوال ،پاسخ مطلوب خودر را مرقوم نمایید ودر برگه سوالات هیچ گونه پاسخ یاعلامتی ننویسید.

1-     شبهه زیر را نقد کنید (4نمره)

در کافی از حمزه بن الطیار نقل می کند که امام صادق(ع)فرمودند:(مردم شش دسته اند ومآلاً سه دسته اند:فرقه ایمان،فرقه کفر،فرقه گمراهی.این فرقه ها از وعد و وعید خدا درباره بهشت وجهنم پیدا می شوند.(یعنی مردم برحسب وضعشان در برابر این وعد و وعیدها به چند فرقه منقسم می شوند.)آن شش فرقه عبارتند از:مومنان، کافران، مرجون لامرالله، معترفان به گناه که عمل صالح وناصالح را مخلوط کرده اند، واهل اعراف.)اگر ما فرقه ایمان ومومنان را اهل اسلام بدانیم واز اهل اسلام هم به عقیده اهل تشیع،فقط آنانند که صراط حق را می پیمایند ،پس فی الجمله مابقی آدمیان کیانند؟!جهان کنونی را در نظر بگیرید،از جمعیت چند میلیاردی جهان چه تعداد مسلمانند؟واز جمعیت مثلا یک میلیاردی مسلمان چه مقدار شیعه اند؟ وتازه از بین شیعیان چه تعدادشان واقعا آدم های مخلص ومومنِ به معنای واقعی کلمه هستند،واقعا اگر بخواهیم حساب کنیم ،از کلّ جمعیت دنیا ،شاید یک در‌صد ،مطابق این حدیث امام صادق(ع) اهل حق ومومن ودر یک کلمه اهل بهشت داریم،مابقی همه سرباز باطل وجهنمی اند... با این اوصاف چگونه می توان گفت که اصالت با حق وحقیقت است؟

 

2-   ابتدا بنویسید ولاء اثباتی عام و ولاء اثباتی خاص هرکدام به چه معناست وسپس انواع ولاء اثباتی خاص را فقط نام ببرید. (4 نمره)

 

3- فرق تکامل با پیشرفت وتوسعه در چیست؟ آیا ما به دنبال تکامل جامعه اسلامی باید باشیم یا توسعه آن و براساس پاسخی که به این پرسش می دهید آیا سخن زیر صحیح است؟ (4نمره)

اساسا ما تا وقتی در عرضه خدمات عمومی خود پیشرفت نکنیم و دارای نظام همه گیر خدماتی نباشیم نباید انتظار توسعه وپیشرفت داشته باشیم.اگر می بینیم جامعه غرب امروز در آسایش وراحتی زندگی می کند وهمواره امنیت وشکوفایی در لحظه لحظه زندگی انسان غربی خود نمایی می کند به خاطر همین توسعه یافتگی خدمات عمومی وخصوصی در این کشورهای غربی است.

 

4-  سخن زیر را نقدکنید: (4نمره)

اساساً باید مبنای اداره‌ی جوامع را جُود قرار داد،واین بدین معناست که باید در جوامع انسانی افراد بتوانند از حقوق ومزایای یکسانی برخوردار باشند،واین یعنی اینکه نمی توان به یک پزشک عمومی با استدلال براین که وی از تخصص بیشتری برخورداراست نسبت به یک کارگر، حقوق ودستمزد بیشتری بپردازیم ....... در واقع همین اختلافهاست که منشا ایجاد اختلافهای طبقاتی شده وبه تبع آن مشکلات دیگر برای جامعه ایجاد نموده است ....... در درجه بعدی باید این اصل را قبول کرد که اساساًدر عالم خلقت عده ایی به دنیا آمده اند که روزی ساز باشند و عدّه ایی هم به دنیا آمده اند که روزی خور باشند ولذا نمی توان گفت هرکه بامش بیش برفش بیشتر،بلکه باید گفت هرکه وسعش بیش بذلش بیشتر.....یعنی هرکه بیشتر از دیگری درآمد داشت باید باقی درآمد مازاد خود را به فرد با درآمد کمتر بدهد تا هردو درآمد یکسانی داشته باشند ........ موید این ادعا سخنی است که می‌گوید: خداوند دراموال اغنیا حقی برای نیازمندان قرار داده است.....

 

 

5-  دلایل اصلی انحراف مسلمین را از عدل اسلامی تبیین فرمایید.(4 نمره)

 

ومن الله التوفیق

والحمدلله رب العالمین

طراح:صافی 90/5/4


[ چهارشنبه 92/9/6 ] [ 7:32 عصر ] [ محمد وحید صافی اصفهانی ]

[ نظر ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه