سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بینش مطهر

نام وبلاگ موصابارانی است: موصا یعنی محمد وحیدصافی اصفهانی وبارانی رازی است بین او وخدای او !! واین وبلاگ تلاشی است جهت انتشار آخرین محتوای طرح بینش مطهر.

آزمون جامع سطح یک طرح بینش مطهر اصفهان

آزمون جامع سطح یک طرح بینش مطهراصفهان

 منابع آزمون کتب:آزادی معنوی،سیره نبوی(ع)،جاذبه ودافعه علی(ع)

لطفا در برگه پاسخنامه با ذکرشماره هر سوال ،پاسخ مطلوب خودر را مرقوم نمایید ودر برگه سوالات هیچ گونه پاسخ یاعلامتی ننویسید.

1-      اگر هدف وسیله را توجیه نمی کند پس چرا به عنوان نمونه در مواردی واجب است انسان دروغ بگوید؟ آیا مگردروغ در بعضی موارد لازم وحسن نیست به گونه ای که راست گفتن قبیح است و آیا این موارد بستگی به شرایط و هدف ها ندارد؟ مساله مصادره کالای کفار توسط پیامبر را هم توضیح دهید.(3نمره)

 

2-       چرا شهید مطهری(ره) قائلند بعضی مطالبی که در فرهنگ و لسان جامعه عرف شده است مانند این مصراع که " کار پاکان را قیاس از کار خود مگیر"خطرش ازبرای یک ملت از صدبار طاعون و وبا بیشتر است ؟ برای چه مشکل مهمی، شهید مطهری اینگونه در این مساله احساس خطر نموده اند؟ مساله را کاملا تبیین نموده ، رویکرد صحیح را نسبت به سیره خوانی مشخص نمایید.(3 نمره)

 

3-      آیا می توان بدون آزادی معنوی آزادی اجتماعی داشت؟ به چه دلیل؟ آیا مگر در کشورهای غربی که آزادی های اجتماعی فراوانی وجود دارد آزادی معنوی نیز وجود دارد؟ وضعیت آزادی های موجود در کشورهای غربی وکشور ایران اسلامی را تبیین و آسیب شناسی فرمایید.(3نمره)

 

4-      کشیشی امریکایی تصمیم بر آتش زدن قرآن می گیرد. به نظرشما چرا مسلمانان دست به مخالفت واعتراضات گسترده زده ومانع این اقدام او می شوند؟ ایا کشیش نباید این ازادی را داشته باشد که اعتقاداتش در مورد آیینی چون اسلام را تحت چنین اقدامی بیان دارد،ایا این اقدام مسلمانان مخالف ازادی بیان و درنهایت مخالفت با ازادی اجتماعی کشیش نیست؟(2 نمره)

 

5-      استخفاف عبادات یعنی چه ،واستخفاف نماز،روزه،حج،اذان،هرکدام چگونه  صورت می‌گیرد؟(3نمره)

 

6-      مردم نسبت به جذب و دفع چهار گروه می شوند،آنان کدامند؟ چرا آنان که فقط اهل جذب هستند، نفاق دارند؟(تبلیغات و ویژگی نامزد ریاست جمهوری درموضع جذب و دفع که دارای روحیه نفاق می باشد، چگونه تبلیغاتی است؟)(3 نمره)

 

7-     الف)ماده 514 قانون مجازات اسلامی:

هرکس به حضرت امام خمینی،بنیانگذار جمهوری اسلامی (رضوان الله علیه) ومقام معظم رهبری به نحوی از انحاءاهانت نماید،به حبس از شش ماه تا دوسال محکوم خواهدشد.

ب)ماده 27  قانون مطبوعات 64 وطرح اصلاحی 79:

هرگاه در نشریه ای به رهبر جمهوری اسلامی ایران ویا مراجع مسلم تقلید اهانت شود،پروانه کسب آن نشریه لغو ومدیر مسئول ونویسنده مطلب به محاکم صالحه معرفی ومجازات خواهد شد.

مگرنه این است که حضرت امیرالمومنین (علیه السلام) در مقابله با خوارج تا وقتی که دست به مقاتله نزده اند،سکوت کرده ونهایتا در مقام احتجاج برامدند، پس چرا در کشوری که خود را داعیه دار اسلام ناب معرفی  میکند، صرف توهین ، موجب مجازات می شود؟ (3 نمره)         


[ چهارشنبه 92/9/6 ] [ 7:30 عصر ] [ محمد وحید صافی اصفهانی ]

[ نظر ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه