سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بینش مطهر

نام وبلاگ موصابارانی است: موصا یعنی محمد وحیدصافی اصفهانی وبارانی رازی است بین او وخدای او !! واین وبلاگ تلاشی است جهت انتشار آخرین محتوای طرح بینش مطهر.

گزارشی اجمالی از دوره سوم بینش مطهراصفهان (سال 92- 91)

گزارشی اجمالی از  دوره سوم بینش مطهراصفهان (سال 92- 91):

 

دوره سوم طرح بینش مطهر عملاًبا شروع فعالیت تبلیغاتی ونام نویسی از تیرماه سال1391 شروع وبا برگزاری یک دوره توجیهی دو روزه در روزهای 16 و 17 شهریور برنامه ی رسمی آن آغاز گردید.تبلیغات این دوره طبق دوره های قبلی شامل اموری چون: پخش تراکت در مراکز فرهنگی ،مساجد ،دانشگاهها و... ، نصب بنرها وسیلک های تبلیغاتی در سطح شهر،پخش تیزر وزیرنویس تلویزیونی و ... می شد. تعداد معرفت پژوهان ثبت نام شده در این دوره  957 نفر بوده که از این تعداد  344 نفر در سطح یک، 313نفر در سطح دو ، 184نفردر سطح سه و 20 نفر در سطح چهار مشغول به تحصیل گردیدند .

از تعداد کل مذکور طبیعتا مطابق همه ی دوره های بلند مدت مطالعاتی کمتر از 20 درصد ریزش داشتند واین آمار ریزش اندک که معمولا تا حد 50 درصدِ آن را در چنین دوره هایی طبیعی می دانند ،نشانی است از کیفیت محتوایی واجرایی این دوره که مرهون فعالیت مخلصانه دانشجویان وطلاب بسیجی کادر اجرایی آن است. مطابق دوره های گذشته مخاطبین در کلاسهای 25 الی 50 نفره تقسیم شدند که تعداد این کلاسها در این دوره به عدد 31 رسید واز ویژگی های بارز این دوره در مقایسه با دوره های قبل، استقبال کم نظیر مراکز فرهنگی شهرستان های اصفهان از این دوره بود که از تعداد مذکور ،تنها 10 کلاس آن در شهرستان ها برگزار ومابقی در شهراصفهان برقرار بود.

در این دوره سعی شد با ارتقا سطح کیفی اساتید وبهره مندی از رهنمودهای اساتیدی چون حجت الاسلام معمارمنتظرین،آیت الله مهدوی،حجت الاسلام نیلی پور وبزرگوارانی دیگر، گامی بلندتر در راستای اجرای هرچه بهتر این دوره برداشته شود.

در دوره سوم  تعداد 10 همایش تخصصی ماهانه با موضوع بررسی ابعاد مختلف نظام فکری استاد شهید مطهری با حضور اساتید برجسته ای که ریز اطلاعات آن در گزارش همایش ها خواهد آمد،برگزارشد واز محتوای همایش های مذکور در آینده ای نزدیک کتابی با عنوان "ده گفتار در نظام فکری استاد" چاپ خواهد شد? همچنین برپایی غرفه های ترویجی وتبلیغی در ایام ومناسبت های مختلف (نماز جمعه،روز قدس، ایام الله 22 بهمن و...) از دیگر فعالیت های جانبی این دوره بود.

در این دوره علاوه بر برگزاری کلاسهای هفتگی وهمایش ها وآزمون های ماهانه ،جلسات مستمر سرگروههای محتوایی ،کادر اجرایی واساتید برگزار گردید و در زمینه ی دانش افزایی وارتقای سطح مهارت  واطلاعات  سرگروههای محتوایی جلسات آموزشی واردوهای بین شهری نظیر اردوی اندیشه مطهر قم و اردوی اندیشه ناب مشهد و... برگزار گردید.

به علاوه در این دوره با حضور مسئولین بینش مطهر اصفهان در جشنواره ها وهمایش های تخصصی کشوری مختلف وارائه گزارش از فعالیت های این موسسه ،بینش مطهر اصفهان توانست حائر رتبه هایی شایسته در حوزه فعالیت های فرهنگی در سطح کشور شود که برخی از این موارد عبارتند از:

 

v      کسب رتبه اول به عنوان فعال برتر در همایش کشوری فعالین حوزه اندیشه ورزی آثار استاد مطهری

(20 و21 اردیبهشت91 – شیراز- دبیرخانه کشوری اندیشه ناب وزارت ورزش وجوانان)

v     انتخاب به عنوان مجموعه برترکشوری فعال درحوزه ترویج آثاراستادشهیدمطهری درهمایش سالیانه راهیان مطهر

(دی ماه 91 – تهران- بنیاد علمی فرهنگی علامه مرتضی مطهری(ره))

v     انتخاب مجمع بینش مطهراصفهان بهعنوان یکی ازبرترین سمنهای فعال جوانان کشور

(اسفند91 – تهران-وزارت ورزش وجوانان)


[ چهارشنبه 92/9/6 ] [ 5:5 عصر ] [ محمد وحید صافی اصفهانی ]

[ نظر ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه