سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بینش مطهر

نام وبلاگ موصابارانی است: موصا یعنی محمد وحیدصافی اصفهانی وبارانی رازی است بین او وخدای او !! واین وبلاگ تلاشی است جهت انتشار آخرین محتوای طرح بینش مطهر.

تاریخچه طرح بینش مطهر

تاریخچه طرح بینش مطهر:


طرح بینش مطهر یا همان طرح مطالعاتی- تربیت مربی با محوریت آثار استاد شهید آیت الله مطهری(ره)،در اوایل دهه 70 توسط جمعی از اساتید ودانشجویان دغدغه مند وانقلابی دانشگاه امام صادق(ع) تهران با پشتوانه ای تئوریک وسازمان یافته آغاز شد. در ابتدا هدف این بود که این طرح با ورود به متن درسی دانشگاه ها وحوزه های علمیه،ابزاری باشد برای طلاب ودانشجویان در راستای اعتلا وارتقای سطح معلومات کلامی ومعرفتی آنان در جهت پاسخگو بودن به شبهات ونیازهای روز جامعه،توسط آن بینش متکامل ومطهر وآن شاکله ی فکری وجهان بینی اسلامی وتوحیدی که از آثاراستادمطهری(ره) قابل کسب بود. پس از گذشت چندسال از این اتفاق ومشاهده آثار حیرت انگیز حاصل از اجرای این طرح در بین طلاب معزز ودانشجویان عزیز در شهرهای تهران وقم،تصمیم برآن شد که همین طرح به صورت کمی تقلیل یافته تروسبک تر،در سطح عموم افراد جامعه پیاده شود،که این حرکت نیزآثار وبرکات فراوانی را بدست داد واین شد که از همان سال موجی در کشور نسبت به مطالعه آثار استاد مطهری(ره) وشناخت هرچه بیشتر شخصیت واندیشه های آن استاد همام در بین مردم ایجاد شد وروز به روز هم در سطح تهران وسایر شهرستان ها به مخاطبین این طرح افزوده شد.

 

معرفی دبیرخانه بینش مطهراصفهان:


ازسال 1388 جمعی از طلاب و دانشجویان اصفهان با همکاری دانشجویان اصفهانی دانشگاه امام صادق(ع) به صورت کاملا خود جوش تصمیم به تاسیس مجمع بینش مطهر استان اصفهان واجرای این طرح مقدس به صورت فراگیر برای آحاد اشخاص جامعه،من جمله طلّاب،دانشجویان، دانش آموزان، کارمندان، معلمین،شاغلین ونیز عموم افراد جامعه گرفتند وبا لطف وعنایت حضرت حق وهمکاری نهادها ودستگاههای فرهنگی استان،در یک مدت کوتاه یک ساله موفق به شروع فعالیت خود شده وروز به روز در حال افزودن به دامنه ی این فعالیت هستند ودر این راه ،دست یاری هرفرد دغدغه مند وآرمان خواه وحقیقت طلب را به محکمی خواهند فشرد ودر قرارگاه جنگ نرم خود که نام آن را مجمع بینش مطهر اصفهان نهادند،آماده ی پذیرش هر سرباز وفدایی راه این مسیر خواهند بود،تاچه قبول افتد وحساب آید... در مورد عنوان طرح نیز این توضیح لازم است که غایت وهدف این طرح صرفاً این نیست که هرشخص ومخاطبی که دوسال یا بیشتر در این طرح شرکت کرد،فقط باهدف افزایش معرفت ومعلومات دینی خود وشناخت عمیق‌تر دین خود آمده باشد،بلکه غایت والاتر این است که هر معرفت پژوه پس از طرح ویا در طول طرح، هرآنچه می آموزد در قالب یک سرگروه ومربّی دغدغه مند به دیگران هم آموزش دهد وبه قولی فقط به دنبال خود نباشد ودست چند نفر دیگر را هم بگیرد وبه عنوان سرشاخه ای برای هرم اصلی بینش مطهر در جذب وجلب نظر معرفت پژوهان جدیدتر انجام وظیفه نماید. حال ممکن است یک معرفت پژوه توانمندی این را داشته باشد که به طور رسمی در مسجد یا محل سکونت خود کلاسی تشکیل دهد ویا ممکن است یک معرفت پژوهِ مادر،مربیِ دوفرزند خود در خانه خویش باشد ویا یک معرفت پژوهِ دانش آموز مربّی رفقای خویش در مدرسه شود...خلاصه طرح بینش مطهر،طرح مطالعاتی صرف نیست!طرح مطالعاتی- تربیت مربی است.


[ چهارشنبه 92/9/6 ] [ 5:3 عصر ] [ محمد وحید صافی اصفهانی ]

[ نظر ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه